Podstawa prawna
- art.181 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2019 r., poz. 2277 z późn. zm.);
- Uchwała Nr XLIII/304/18 Rady Miejskiej w Czarnej Białostockiej z dnia 12 czerwca 2018 roku w sprawie maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oraz ograniczenia w godzinach nocnej sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.
Wykaz potrzebnych dokumentów:
- wypełniony wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;
- kopia stałego zezwolenia wraz z dowodem dokonania opłaty za jego korzystanie;
- zgoda organizatora imprezy-oryginał;
- zgoda właściciela terenu.
Wniosek należy składać z kompletem załączników.
Wniosek bez wymaganych dokumentów (załączników) i nie uzupełniony w terminie 7 dni od dnia wezwania, zostanie pozostawiony bez rozpoznania.
Opłaty:
Opłata za jednorazowe zezwolenia wnoszona jest na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia w kasie urzędu lub przelewem na konto:
PKO BANK POLSKI S.A.
Oddział 1 w Czarnej Białostockiej
39 1020 1332 0000 1602 0037 4298
Wysokość opłaty odpowiada 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń, tj:
- 1/12 z 525 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa;
- 1/12 z 525 zł na sprzedaż napojów zawierających od 4,5% do 18% alkoholu;
- 1/12 z 2100 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.
Miejsce wykonania usługi:
Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej,
pokój nr 209, tel. 713-13-66,
osoba odpowiedzialna mgr Ewa Rosiak - Giemuła – podinspektor ds. kadr i działalności gospodarczej
Czas realizacji usługi:
W ustawowym terminie – do 30 dni.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji Burmistrza Czarnej Białostockiej służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku za pośrednictwem Burmistrza Czarnej Białostockiej, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Uwagi dodatkowe: Jednorazowe zezwolenia mogą być wydawane przedsiębiorcom posiadającym zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych.
Jednorazowe zezwolenia wydawane są na okres do 2 dni.
Formy złożenia wniosku:
- osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej przy ul. Torowej 14A – pok. nr 101 (kancelaria - parter); opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy;
- wysłany listem poleconym na adres Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej, 16-020 Czarna Białostocka ul. Torowa 14A, opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy, którego własnoręczność poświadczona jest przez notariusza;
- przesłany drogą elektroniczną opatrzony podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym albo podpisywany podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Uwaga: Aktualizacja kart usług jest przeprowadzana corocznie, w terminie do końca pierwszego kwartału. Aktualizacja z dnia 31.03.2020 r.