Sprawy związane z rejestracją podmiotów w centralnej ewidencji działalności gospodarczej reguluje Ustawa z dnia 6 marca 2018 roku o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorców ( Dz.U. z 2019 r.,poz.1291)
Przedsiębiorcy w urzędzie gminy składają wnioski związane z:
- wpisem do CEIDG
- dokonują zmian we wpisie
- zawieszają i wznawiają działalność gospodarczą
- wykreślają działalność z CEIDG.
Wniosek można złożyć:
- w formie papierowej na formularzu CEIDG-1 ( dostępny na stronie https://www.biznes.gov.pl/pl )
- w formie elektronicznej w Urzędzie lub na stronie Ministerstwa Rozwoju (https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/ ).
Wnioski papierowe wymagają wizyty w Urzędzie Gminy. Aby złożyć wniosek elektroniczny bez potrzeby wizyty w Urzędzie należy założyć konto do logowania na stronie Ministerstwa Rozwoju.