Podstawa prawna:
art. 39 ust. 3, art. 40 ust. 1, ust. 2 pkt 3 i ust. 3, 6, 11, 13 i 15, ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 2068 t. j.), § 2 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U. z 2016 r., poz. 1264 t. j.), art. 104 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 t. j.), uchwała nr XIV/125/19 Rady Miejskiej w Czarnej Białostockiej z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego dróg gminnych, których zarządcą jest Burmistrz Czarnej Białostockiej.
Wykaz potrzebnych dokumentów:
- Wniosek.
- Plan sytuacyjny w skali: 1:500 lub 1:1000 z naniesioną lokalizacją reklamy.
- Zwymiarowany projekt graficzny (szkic) reklamy - 2 egz.
- Kserokopia/oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.
Opłaty:
Opłata za umieszczenie reklamy w pasie drogowym: Ustala się ją jako iloczyn powierzchni reklamy drogowego, liczby dni zajmowania pasa drogowego i stawki opłaty dziennej. Wysokość opłaty ustalana jest w decyzji na zajęcie pasa drogowego. Wnosi się ją po otrzymaniu decyzji w kasie Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej lub wpłaca na wskazane w decyzji konto bankowe.
Miejsce wykonania usługi:
Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej, Pokój nr 202, tel. 85 713-13-67
Czas realizacji usługi:
Do 30 dni.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Czarnej Białostockiej.
Uwagi dodatkowe:
Z wnioskiem o wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym może wystąpić inwestor osobiście lub przez pełnomocnika.
Uwaga: Aktualizacja kart usług jest przeprowadzana corocznie, w terminie do końca pierwszego kwartału. Aktualizacja: 23.01.2020 r.